Co powinien mieć świadomość tego posiadacz serwisu www, który ma zbyt niską pozycję?Wiedzieć powinien wiele, niemniej jednak ważniejsze jest to co powinien zrobić.Żeby mieć pożytek ze witryny internetowej powinno się ja zareklamować. Jedynie wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania daje pewność, że internauci odwiedzą ją i pozostaną, poszukując potrzebnych dla siebie informacji, produktów albo usług.
Najskuteczniejszym sposobem jest optymalizacja i pozycjonowanie.Proces rozpoczyna się od utworzenia audytu. Wprawny fachowiec bez trud odnajdzie w strukturze serwisu wszelkie nieprawidłowości. Audyt organizuje się na dwóch płaszczyznach. 1-szy rejon to struktura kodu HTML. Zwłaszcza w serwisach z dłuższym stażem, które zmieniały właścicieli w szablonie HTML nawarstwiały się zmiany w wielu przypadkach kolidując ze sobą. I zapisy dodawane w późniejszych terminach blokowały w pewnych przypadkach koegzystencję obiektów serwisu opisanych przejrzystym z zasady językiem znaczników.Drugim polem dla audytu jest warstwa prezentacji. Odpowiadają za nią dwa rodzaje plików. Pierwsze to pliki arkuszy CSS. W nich znajdują się dyrektywy mówiące o tym, w jaki sposób przeglądarka ma widzieć poszczególne obiekty. Jak ma je grupować, rozmieszczać i jaką kolorystykę stosować.W prezentacji treści na stronie www pomaga drugi rodzaj plików. Są to dokumenty zapisane w jednym z języków skryptowych, a więc JavaScript, PHP albo dowolnym innym. One zarządzają interakcja. Wprowadzają tak pożądaną dynamikę do serwisu. Opisane nimi są wszystkie formularze, listy do newslettera, kalkulatory i generatory barw.Istotną w działaniach audytora jest praca nad wyśledzeniem niedociągnięć hamujących ładowanie się strony. O ile pliki są przeładowane serwis traci użytkowników, którzy są coraz bardziej niecierpliwi. Wyszukiwanie informacji przypomina wyścig z nierzadko i powinno się nadążać za nawykami większości użytkowników internetu.Optymalizacja serwisu to znacząca część pracy. Jest to kolejny krok na drodze do poprawy jakości serwisu. Optymalizacja zakłada naprawę wszystkich błędów wskazanych w audycie.Dopiero po usunięciu wszystkich niedociągnięć można przejść do kolejnego etapu, którym jest skuteczne pozycjonowanie. Metody SEO pozwalają wspomóc serwis na tej trudnej drodze. Pozycjonowaniem nazywa się proces zdobywania linków tzw. link building.
Więcej informacji na stronie: linki tematyczne.